گزارش یونسکو از تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا.

گزارش یونسکو از تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا

مدت مطالعه: ۳ دقیقه

۲۹۰ میلیون دانش‌آموز به دلیل ویروس کرونا از مدرسه جا مانده‌اند.

تعطیلی مدارس در سیزده کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث اختلال در آموزش ۲۹۰.۵ میلیون دانش آموز در سطح جهان شده است، این رقم بی سابقه است. یونسکو در حال ارائه پشتیبانی فوری به کشورها از جمله راه‌حل هایی برای یادگیری فراگیر از راه دور است.

با این‌که تعطیلی موقت مدارس به دلیل سلامتی و سایر بحران‌ها جدید نیست، متاسفانه مقیاس جهانی و سرعت اختلال در تحصیلِ فعلی بی‌نظیر است و در صورت طولانی شدن می‌تواند حق آموزش را تهدید کند.

آدری آزولا ، مدیر کل یونسکو

آدری آزوالی ، مدیرکل یونسکو گفت: “ما با کشورها همکاری می‌کنیم تا به استمرار یادگیری برای همه، به‌ویژه کودکان و نوجوانان محروم که بیش‌ترین آسیب را در تعطیلی مدارس می‌بینند، اطمینان حاصل کنیم.” ” با این‌که تعطیلی موقت مدارس به دلیل سلامتی و سایر بحران‌ها جدید نیست، متاسفانه مقیاس جهانی و سرعت اختلال در تحصیلِ فعلی بی‌نظیر است و در صورت طولانی شدن می‌تواند حق آموزش را تهدید کند.”

یونسکو در تاریخ ۱۰ مارس یک نشست اضطراری وزیران آموزش و پرورش تشکیل می‌دهد تا پاسخ‌ها و راهکارهایی را برای حفظ استمرار یادگیری و اطمینان از برخورداری همه و تساوی حقوق به اشتراک بگذارد.

از تاریخ ۴ مارس، ۲۲ کشور در سه قاره مختلف تعطیلی مدارس را اعلام و یا اجرا کردند. در حالی که دو هفته پیش، چین تنها کشوری بود که تعطیلی مدارس را اعلام کرده بود.

از آن زمان، سیزده کشور مدارس را در سراسر کشور تعطیل کردند و ۲۹۰.۵ میلیون کودک و جوان که از پیش‌دبستانی تا دبیرستان بودند، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. نه کشور دیگر برای جلوگیری یا مهار کرونا تعطیلات محلی در مدارس را اجرا کرده‌اند. اگر این کشورها نیز دستور تعطیلی مدارس در سراسر کشور را اجرا کنند، ۱۸۰ میلیون کودک و نوجوان دیگر از مدرسه جا می‌مانند.

در پاسخ، یونسکو از اجرای برنامه‌های یادگیری از راه دور در مقیاس بزرگ حمایت می‌کند و اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی از راه دور را برای ارتباط  مدارس و معمان با یادگیرندگان پیشنهاد می‌کند . این سازمان بهترین روش‌ها را برای بهره‌گیری از فناوری‌های ارزان قیمت موبایل برای اهداف آموزشی و یادگیری و کاهش اختلال در آموزش را به اشتراک گذاشته است.

تعطیلی مدارس، حتی به شکل موقت آن، به دلایل متعدد مشکل‌ساز است. مهم‌ترین چیز کاهش زمان آموزشی است که بر پیشرفت یادگیری تأثیر می‌گذارد. با بسته شدن مدارس، عملکرد آموزشی تضعیف می‌شود. اختلال در تحصیل همچنین موجب آسیب‌هایی غیر قابل اندازه‌گیری مثل ناراحتی خانواده‌ها و کاهش بهره‌وری اقتصادی در نتیجه‌ی تلاش والدین برای ایجاد تعادل بین تعهدات کاری و مراقبت از کودکان خود است. تعطیلی‌ها همچنین نابرابری‌های آموزشی را به وجود می‌آورد: خانواده‌های ثروتمند تمایل دارند سطح بالاتری از آموزش و منابع بیش‌تری برای پر کردن شکاف‌های یادگیری، فراهم کنند و فعالیت‌های غنی را برای کودکانی که نمی توانند در مدرسه تحصیل کنند، ترتیب ببینند.

یونسکو سخت درتلاش است تا پاسخی برای ویروس کرونا که یک بحران بزرگ و نگران‌کننده در کل جهان است، داشته باشد. این سازمان نظارت بر اندازه، مقیاس و گسترش جغرافیایی تعطیلی مدارس را ادامه خواهد داد و آماده است تا از کشورها در هنگام اتخاذ تدابیر فراگیر مناسب حمایت کند.

منبع: سایت یونسکو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

می‌خواهید به گفتگو بپیوندید
نظر دادن رایگان است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *